Navigator Gas har opgraderet deres skibe Navigator Leo & Navigator Libra med HJ Mechtronic SIP.
Læs case story'en og ser mere om hvordan det lykkedes Navigator Gas at reducere deres cylinder olie forbrug.
COSCO har upgraderet deres skib M/V COSCO Tengfei med HJ Lubtronic 2.0 SIP og fået gode resultater.
Et forhøjt forbrug af cylinder olie og øget slide af cylinder foringer var blandt problemerne.
Læs hvordan pålideligheden af RT-flex motorer kan forbedres med HJ cylinder teknologi.
LSC Shipmanagement har opgraderet 5 skibe med positive resultater, og ser frem til yderligere 5 nye leveringer.
Hyppigt knækkede cylinderringe og høj slid på cylinderforinger, var problemerne for ejeren.
Læs hvordan pålideligheden af RTA motorer kan forbedres.
Se hvordan det Tyske TMS Ship Management har fået store besparelser på deres skib M/V ”Erlyne”.
Med det elektroniske lastafhængige smøreapparat HJ Mechtronic og SIP ventiler har TMS Ship Management fået besparelser for 130 liter per 24 timer.
En skibsejer har opgraderet 4 ud af 5 skibe med positive resultater. Hyppigt knækkede cylinderringe og høj slid på cylinderforinger, var problemerne for ejeren.
Læs hvordan pålideligheden af RTA motorer kan forbedres.
En skibsejer har opgraderet 4 ud af 5 skibe med positive resultater. Hyppigt knækkede cylinderinge og høj slid på cylinderforinger, var problemerne for ejeren.
Læs hvordan pålideligheden af RTA motorer kan forbedres.
Læs om hvordan SITC Shipmanagement (Shanghai) har opgraderet deres eksisterende Alpha apparater på M/V ”SITC Kawasaki” med HJ SIP. Skibet har udskiftet deres standard kontra ventiler og erstattet dem med HJ SIP.
Tre måneder af installation af HJ SIP opgraderingen har reduceret deres olieforbrug med 115 ltr/24 timer. Dette svare til en estimeret besparelse på 45,150$ pr. år.
Læs hele case story'en her.
Mr. Jan Paninka har bekræftet at HJ Lubtronic SIP stadig giver gode resultater på M/V "Hugo Schulte". Dette gælder både for forholdene i cylinderen og for reducering af cylinder olie forbruget.
Læs denne opdateret case story og se, hvor meget Thomas Schulte Group har sparet efter installation af HJ Lubtronic SIP.
På skibet Hugo Schulte har vores kunde Ocean Shipmanagement GmbH opnået gode resultater efter retrofit med HJ Lubtronic i stedet for motordesignerens standard cylindersmøresystem.
En stor besparelse på omkring EUR 45.000 om året samt en forbedret cylindertilstand.
Læs hvad Fleet Manager Jan Paninka siger om der oplevelser i case storyen.
Tysk skibsejser, Brise Group Hamburg, har opnået gode resultater med HJ Mechtronic i kombination med HJ SIP ventiler - også når skibet super-slowsteamer.
De har positive oplevelser med systemet, der er installeret på skibet M/V "Glücksburg" der er udstyret med en MAN 7S60MC-C motor. Brise Group Hamburg mener at de er i stand til at reducere feed raten yderligere da cylinder tilstanden er god.
Læs mere i vedhæftede case story.
På fem skibe i deres Handymax-flåde har COSBULK valgt at opgradere med HJ Mechtronic SIP cylindersmøringssystem.
Skibene er udstyret med MAN 6S50MC-C motorer, og har indtil nu fremvist en reduktion i cylinderolie på 55%. Før installation brugte skibene i gennemsnit 240 liters per dag. Efter installation er det tal nedbragt til 110 liter per dag.
En besparelse på EUR 53.000 per skib - og på EUR 265.000 for alle fem skibe per år.
COSCO Bulk Carriers udtaler:
"The HJ Mechtronic SIP system has been a very good investment for us. The large savings in cylinder oil means that the system pays for itself in no time at all. In addition
to the savings, the condition of the cylinders has been optimized as well.”
En af verdens største redere, COSCO fra Kina, har gode erfaringer med HJ Lubtronic SIP. De har installeret udstyret på 8 af deres skibe som er udstyret med 6RT-Flex58T-D motorer.
Læs mere i case storyen.
Den græske reder Cosmoship Management har nedsat cylinder olie forbruget og optimeret cylinder tilstanden på deres skib M/V "Nobility" som er udstyret med en MAN 6S46MC-C motor og vores HJ Mechtronic SIP cylindersmøresystem.
Den indeiske reder Sanmar Shipping har oplevet positive erfaringer med vores HJ Mechtronic SIP - fra køb, over installation og nu til drift.
Læs mere om deres erfaringer i denne case story.
Kort installationstid på blot 25 timer for at installerer HJ SIP ventiler på en 7L70MC motor.
Udover den korte installationstid har det tyske shipping firma, Hermann Buss, oplevet store besparelser på deres skib "M/V Ems Trader" på mere end USD 62.000 om året.
Den norske skibsejer Grieg har fået installeret HJ SIP ventiler på både nybygninger og retrofits, hvilket har betydet besparelser og hurtigere tilbagebetalingstid.
F.eks. har de på et enkelt skib sparet 60 liter cylinder olie om dagen. Dette svarer til USD 27.000 om året.
Den tyske reder Chemikalien Seetransport operer nu med vores unikke HJ SIP ventiler, som distribuerer cylinder olie optimalt på lineren.
Deres besparelse er årligt på mere end USD 40,000.
Reder Asia Maritime Pacific har nedsat deres omkostninger ved at skifte til en HJ BHP regulering, der automatisk nedsætter deres feed rate i forhold til den load de opererer ved.
Ved at opgradere har de formået at spare USD 28,000 pr. år. på cylinder olie.
Den kinesiske reder Aoxing Ship Management havde behov for en load afhængig regulering, da skibet "M/V SC TAIPEI" opererer ved lav last.
Den load afhængige regulering har skabt store besparelser i cylinder olie forbrug på USD 48,000 om året.
Trireme Vessel Management fra Belgien har opgraderet 5 af deres skibe med større MAN B&W motorer med HJ Mechtronic SIP fra Hans Jensen Lubricators A/S.
Resultatet er besparelser i cylinderolieforbrug på mere end 50% for alle 5 skibe, og derfor massive økonomiske besparelser.